Wednesday 10 August 2011

Ketinggalan terawih

11 Ramadhan 1432H
salam...

Semalam teramat la rugi sbb aku xpi terawih..Ni semua gara2 makan gulai rebung punya pasai..Lepas ja bukak posa,trus perut aku ja memulas2 dan angin naik smpai kepala..Ya Allah sakitnya...Pas2 destinasi aku yg utama adalah ke toilet smpai pagi ni,,disaat aku tulis blog ni..Mcamna nk pi terawih huhuhu rugi2...Tp apa2 pun,yg penting jgn lepaskan peluang maximumkan amal ibadat di bulan yg mulia ni..

Apa yg aku cuba maksudkan disini adalah cara kita dapatkan pahala di bln ramadhan ni bukan hanya dgn terawih smata2 tp ada byk lg cara lain..Contohnya mengikuti ceramah,bersedekah,bykkan m'baca alquran,tlg sapa2 yg memerlukan dan byk lg la...Pokok pangkalnya ialah hati kita.Jangan biarkan hati kita dipenuhi titik2 hitam yg akhirnya akan menutup ruang untuk kita melakukan amal kebaikan..Sama2 la kita sucikan hati kita dan mengharapkan keampunan dan rahmat ALLAH..

P/S: Jom pi dengaq ceramah kat dewan konvensyen pkui 11.30 pagi ni..Jumpa di sana;)


No comments:

Post a Comment